Wednesday 10 April 2013

Tuna Salad

Does some food speak to you? Some does to me. This salad speaks summer to me. Wherever I eat this, I feel I'm in my hometown, in my parents backyard, enjoying a summer meal, under the dawn light. I don't know how to explain it... it just speaks to me...


Ingredients:
5 tomatoes
1/2 onion
2 eggs, hard boiled
1 can of tuna (in natura)
Olive oil
Salt

Slice the tomatos and the eggs, and transfer into a bowl. Add the tuna and the onion in thin slices. Season with a drizzle of olive oil and salt. Mix all the ingredients and set aside for at least 10 minutes, to develop the flavours. 
This salad is best served with fresh baked bread. 



Salada de Atum

Há algum prato que lhe diga alguma coisa? Que fale consigo? Alguns falam comigo. Esta salada fala-me de Verão. Sempre que a preparo, sinto que estou na minha cidade natal, no pátio da casa dos meus pais, a saborear uma refeição de Verão sob as cores do pôr do sol.
Não sei como explicar... esta salada simplesmente me fala de Verão.

Ingredientes:
5 tomates
1/2 cebola
2 ovos, bem cozidos
1 lata de atum (ao natural)
Azeite
Sal

Corte os tomates e os ovos e coloque numa taça. Adicione o atum e a cebola em rodelas fininhas. Tempere com um fio de azeite e sal. Misture os ingredientes e reserve durante pelo menos 10 minutos, para que os sabores de desenvolvam.
Para tirar melhor partido desta salada sirva-a com pão acabado de cozer.

No comments:

Post a Comment

Did you like this recipe? Did you try it? I would love to hear about it!